روزهای تاریخی !

انتخابات امریکا در مرحله نهایی خودشه و تا چند روز دیگه رییس جمهور اینده انتخاب میشه.
اونچه که پیداست به احتمال 99 درصد اوباما رییس جمهور خواهد شد اگر شیطنتی از سمت جمهوری خواهان رخ نده (همون طوری که برای بوش اتّفاق افتاد !!)
مشخصن انتخاب اوباما خیلی بهتره چون وحشیگری و دیکتاتوری مکّین رو نداره .. و نگاهش مثبت تره به دنیا و امریکا.
حتّی مبارزه انتخاباتی اوباما هم فرق میکنه و بسیار بهتر انجام میشه و در طرف دیگه مک کین فقط داره آب رو گل الود میکنه، متهم میکنه و دست به هر کاری میزنه تا اوباما رو و دمکراتها رو خراب کنه. در کنارش نقش مضحک سارا پالین هم مزید بر علت شده که بیشتر به درد شو میخوره تا V.P.
از اونجا که اوباما سیاست های نرمتری در مقابل خاور میانه داره میتونه این مسئله یه مشکل هم ایجاد کنه وا اون اینه که اگر این فرد بخواد با سیاست بی قیدو شرط  پای میز مذاکره بشینه همراه با مثلن رییس جمهور ما ، از انجا که ما حاضر نیستیم  و نباید هم باشیم که امتیاز بدیم یه کم اوضاع بهم میخوره، یا باید اوباما از اون سیاستش عدول کنه و نرمی رو بگذاره کنار یا اجازه بده که ما به برنامه ی خودمون ادامه بدیم(که اصلا مورد علاقه اونها نیست) ، که در هر صورت شکست بزرگیه برای اون.(ترور نشه خیلیه !! )
امّا اون چه که بیشتر محتمله اینه که  کمی بعد از انتخاب اوباما، ما انتخابات خودمون رو داریم و اگر کسی غیر از رییس جمهور الان انتخاب بشه اونوقت میشه پیش بینی کرد که دنیا داره وارد مرحله جدیدی میشه و این تاریخ به یاد موندنی خواهد شد- چون هر دو کشور دارای ریاست جمهوری های مختلف با دیدگاه های مختلف نسبت به قبل خواهند شد.
در هر حال هرچه که پیش بیاد به خاطر اجمای بسیاری از عوامل مثلا : انتخابات منحصر بفرد امریکا، انتخابات اتی ایران ، برنامه ی انرژی هسته ای ایران، اوضاع پیچیده خاور میانه، وضعیت بی نظیر بحران اقتصادی امریکا و جهان ، همه میتونه دلیلی باشه که بگیم این تاریخ و روزها رو به خاطر داشته باشیم که در اینده به عنوان یکی از نقاط عطف تاریخ به ثبت میرسه.

یه نکته که فکر کنم باید در نظر داشته باشیم اینه که : هر کسی که انتخاب بشه رییس جمهور آمریکاست نه ایران - ولی تنها امیدواری ما اینه که کسی باشه که کمتر در اوضاع سایر کشورها دخالت کنه و مهمتر از همه به حق سایر کشورها برای برنامه هاشون و سیاست هاشون احترام بذاره .

میشه فقط امیدوار موند ...!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد